“İngilizce
öğrenirken karanlıkta kalmak” durumu, sadece İngilizce öğrenmeye çalışanların
değil, hehangi bir hedefe ulaşmak için çalışan herkesin yaşadığı bir süreçtir.
Kimi zaman, hedeflerinize giden yolda, beklediğiniz ara sonuçlara veya ana
sonuca ulaşamaz ve bezginlik yaşarsınız. Bir tür karanlığın, yani belirsizliğin
içinde kalırsınız; önünüzü göremez, umutlarınızın solduğunu hissedersiniz. Bu
karanlık süreç, hedefli çalışanların sınavlarından birisidir.
Kendisini
bu durumda hisseden öğrencilerimden birisine “İçinde bulunduğun durumu
anlıyorum; kendine güvenmiyorsan, fakat bana güven ve dediklerimi yapmaya devam
et” dedim ve aynı sorunu yaşayan öğrencilerimle bu şekilde konuşmaya da devam
edeceğim. Çünkü sadece yabancı dil öğrenim sürecinde değil, bütün hedefli
öğrenme süreçlerinde aynı sorun yaşanıyor ve öğretmenin-eğitimcinin rolü burada
çok büyük önem kazanıyor. Karanlıkta kalan öğrenci, kendisine güvenemediği
zamanlarda öğretmenine güvenmeli, güvenebilmeli.
Elbette
öğretmen öğrenciye garanti veremez, ancak, daha önce denenmiş ve başarıyı
getirmiş olan yöntemleri önerir ve umut verir. Karşımızı garanti arayışında
olan öğrenciler çıkarlar. Modern insanın yükü ağır, işleri çok ve zamanı az. Onlardaki
garanti beklentisini anlayabiliyorum. Elbette ki muhatabımıza onun İngilizce
öğrenimi konusundaki istatistik grafiklerinin başarıyı temsil eden bölümüne
dahil olacağına dair garanti veremeyiz, fakat tersi olacağı konusunda da bir
bilgimiz yok. Dolayısıyla bir öğretmen olarak, olumlu bir ihtimale odaklanırız
ve öğrencimize de böyle yapmasını öneririz. Ayrıca, İngilizce öğrenme süreci,
terk edildiğinde de insanî katma değerler anlamında size bir şeyler kazandırmış
olur ve daha sonra yeniden öğrenme sürecine döndüğünüzde eskiden edinmiş
olduğunuz birikim canlanır. Başka bir deyişle, zararla kapanacak bir süreç
değildir.
Bu
arada, diğer yazılarımda da sıklıkla ele aldığım gibi, elbette öğrencinin
seviye kat ettiğini kendisinin de görmesi için, dokümanlar, hikâye kitapları,
uygulamalar vs. takip etmesi sağlanmalıdır. (Ebette kurum veya öğretmen,
yaptığı ölçme ve değerlendirme çalışmaları devam eder.) Bununla birlikte
öğrencinin karanlıkta kaldığı zamanlarda öğretmenine güvenmesi gerekecektir. Bu
da öğretmenin, donanımlı, takipçi ve makul bir iyimserliğe sahip olmasını
gerektirir.
-------------------------
Savaş ŞENEL: İngilizce Öğretmeni, İletişim Danışmanı, Okunaklı-Anlaşılır Yazarlık Koçu
savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com
Yüz yüze ve Online (Skype , Google Drive) verdiği dersler Eğitimler
Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Hizmetleri
SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI
Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)
ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR
No comments:
Post a Comment