Tuesday, November 08, 2005

ÇEVRENİZDE ÖĞRETTİKLERİ DİLDEN BAŞKA BİR YABANCI DİL BİLEN KAÇ YABANCI DİL ÖĞRETMENİ VAR? (17)


Uzun zamandır, dil öğrenmenin kolay olduğunu en azından mümkün olduğunu anlatıp durduk. Bir İngilizce öğretmeni olarak, insanlara yabancı bir dili öğrenmeyi tavsiye ettik. Bazen bir mühendise, bazen bir ev hanımına bazen bir öğrenciye aşkla şevkle yabancı bir dil öğrenebileceklerini anlattık. Aslında bize sorabilecekleri ama sormayı akıl edemedikleri ya da nezaketlerinde dolayı sormadıkları bir soru var:

Bana dönüp “Hocam, madem yabancı bir dil öğrenmek o kadar kolaydı, neden siz İngilizce’den başka bir dil öğrenmediniz?” deselerdi ben ne derdim?

Bu soruyu bir zaman önce ben kendime sordum. Yabancı dil öğrenmenin imkansız olmadığını anlatıp durduk. Bir mühendise, çalışma saatleri dışında İngilizce öğrenebileceklerini söyledik. Peki biz neden İngilizce dışında bir dil, sözgelimi Fransızca, Arapça ya da Çince öğrenmedik? Tam anlamıyla örnek olmaz mıydık bu şekilde?

İngilizce bize yetiyor gibi görünebilir. Fakat bu, aldatıcı bir duygu. Yabancı bir ülkeye, sözgelimi Almanya’da İngilizce yerine Almanca konuşmak daha keyifli ve anlamlı olurdu. Gittiğim her ülkenin dilini öğrenemem elbet. Ama bazı ülkelerde bu keyfi yaşayabilirdim. Hem de kendi işimin yanında başka bir dil öğrenerek, öğrencilerime bunun mümkün olduğunu gösterebilirdim. Çünkü İngilizce zaten benim işim. Onu hesaba katamayız. Bir mühendis nasıl gündüzleri mühendislik yapıyorsa, ben de İngilizce öğretmenliği yapıyordum. Dolayısıyla İngilizce etkisiz eleman. Artı 1 almak için bir dil daha öğrenmek gerekirdi.

Ben de Fransızca öğrenmeye başladım. Şu anda çat pat okuyabiliyor ve konuşabiliyorum. İngilizce’yle ortak yanları çok. İngilizce öğrenmeye başladığım o günlerdeki coşkuyu yaşıyorum. Sıkıntı çekiyorum, zaman planlaması yapmak zorunda kalıyorum. Öğrencilerimin yaşadıklarını yaşıyorum ve “seni anlıyorum, çünkü ben de bir dil öğreniyorum” diyebiliyorum. Bu empati ve duygusal bağ kurmamı sağlıyor.

Aslında yabancı bir dil öğreten insanlar, sadece bir değil iki, üç dil öğrenebilirler. Neden derseniz, şöyle açıklayabilirim: yabancı bir dilin doğasını, yabancı bir dil öğrenmenin ne olduğunu, nasıl çalışabileceklerini, verimli yöntemleri biliyorlar. İşleri bu çünkü. Öğrendikleri dil sözgelimi Çince de olabilir. Dilin yapısal özellikleri farklı olsa da deneyimli bir yabancı dil öğretmeni her zaman avantajlı olacaktır.

Yabancı dil öğretmenleri, hodri meydan! Yabancı dil öğrenmenin kolay olduğunu anlatmak ve yıllarca bir yabancı dille idare etmek kolay! Buyurun, madem yabancı dil öğrenmk o kadar kolay ya da en azından mümkün, siz de birkaç dil öğrenin!

-------------------------------
Savaş ŞENEL: İngilizce Öğretmeniİletişim DanışmanıOkunaklı-Anlaşılır Yazarlık Koçu
                           savassenel@gmail.com, savassenel@yahoo.com

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI

Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com
"Az Acılı ve Kalıcı İngilizce-Yabancı Dil Öğrenimi için Püf Noktaları" adlı Kitabın Facebook sayfası

(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)




(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

-------------------

No comments:

Post a Comment